wyjazdy
wyjazdy - wakacje
Wpisany przez Danuta Wojciechowska
piątek, 16 września 2011 20:03

NAUKA LATEM TEŻ MOŻE BYĆ BARDZO PRZYJEMNA….

W ramach projektu edukacyjnego ”Kompetencje naszą siłą! Wyrównywanie szans edukacyjnych wśród uczniów Gimnazjum im. por. Józefa Czumy „Skrytego” w Celestynowie”,  45 najlepszych uczniów naszej szkoły miało okazję zaznać uroków śródziemnomorskiego państwa – Chorwacji,  leżącej nad Morzem Adriatyckim.
Podróż do tej dalmackiej krainy zajęła nam blisko ponad dobę. Pomimo to, wcale nie odczuwaliśmy wielkiego zmęczenia. Przez okna autokaru można było podziwiać piękne wybrzeża Riwiery Makarskiej, która jest częścią Dalmacji. Piękne widoki, masywne wzgórza i lazurowe jeziora aż się proszą, aby je oglądać.
W Chorwacji, po zakwaterowaniu nas w  hostelu Eklata w miejscowości Zaostrog mieliśmy okazję poznać naszych animatorów, którzy urozmaicali nasz pobyt, a także panią Katarzynę Sitkowską, która była naszą przewodniczką.
W miłej atmosferze zakwaterowaliśmy się w naszych pokojach. Po rozpakowaniu naszych rzeczy zjedliśmy nasz pierwszy ciepły posiłek w chorwackim ośrodku. Jak się okazało, chorwacka kuchnia jest bardzo smaczna. Mnie osobiście pozytywnie zaskoczył nowoczesny system kuchni, tzw. „szwedzki stół”. Dodatkowym plusem było to, że dania spożywaliśmy na świeżym powietrzu.
Kolejne dni wypełniały nam zajęcia, tj. kąpiel w morzu, krótka - choć konieczna nauka języka angielskiego oraz zajęcia animacyjne. Mieliśmy ogromne szczęście, bo pogoda dopisywała przez cały nasz pobyt. Chłodna woda w morzu była rekompensatą za wysoką temperaturę każdego dnia. Jednak warto było nawet przeboleć ten upał podczas naszych wspaniałych wycieczek, m. in. do Dubrownika. Zwiedziliśmy także Bośnię i Hercegowinę, bliskiego sąsiada Chorwacji. W trakcie zwiedzania była możliwość skorzystania z atrakcyjnych kąpieli w majestatycznych wodospadach.
Chorwaci okazali się być miłymi ludźmi. Przekonaliśmy się o tym na własnej skórze. Oczywiście, porozumiewaliśmy się językiem angielskim – można to również potraktować jako ćwiczenia z języka angielskiego. Mimo różnych narodowości, języków oraz kultury, Chorwaci okazali się do nas bardzo podobni. Wymienialiśmy się informacjami o naszych ojczyznach, dzięki czemu poznałyśmy kilka chorwackich słów. Dodatkowo wspólne zajęcia animacyjne sprzyjały naszej integracji.
Obsługa naszego hostelu, była bardzo miła i wywiązywała się wzorowo ze swoich  obowiązków, dzięki czemu nasze pokoje pozostawały czyste i zadbane. Nie da się ukryć, że codzienne sprzątanie pokoi naszych kolegów i koleżanek niekiedy było niestety konieczne…
Pobyt w Chorwacji zaliczamy do wyjazdów bardzo udanych.. Gdyby było można cofnąć czas, na pewno byśmy chciały przeżyć te chwile jeszcze raz. Nasze nauczycielki, jak myślę, również wróciły zadowolone. Ale to w końcu dzięki nim, dzięki naszym animatorom, no i w końcu dzięki naszym chorwackim kolegom, spędziliśmy fantastyczne wakacje. Dziękujemy.